Kreirano 26 Travanj 2022
Ispis

U okviru OCTRA projekta (Online dostupnost studijskih programa i baza podataka za transparentnost i priznavanje), 21. travnja 2022. godine u Rigi, Latvija, održan je sastanak o napretku projekta. Sastanak je održan u hibridnom formatu s predstavnicima Bosne i Hercegovine, Latvije, Estonije, Bugarske i Poljske, koji su osobno nazočili, dok su predstavnici Hrvatske sudjelovali online. Projekt je odobren od strane programa Erasmus+, K3 aktivnost „Potpora razvoju reformi“.

Progres Meeting RigaNa početku sastanka, predstavnik Latvijskog akademskog informacijskog centra (AIC) informirao je o aktualnim temama u Latviji glede visokog obrazovanja i drugih projekata, kao i inicijativa koje provodi AIC, što su uradili i ostali sudionici, predstavljajući najnovije obrazovne reforme i situaciju tjekom COVID razdoblja.

Ukratko su prezentirane informacije o obavljenim i neobavljenim zadacima, posebice glede završetka konačnog nacrta izvješća i smjernica koje su uradili projektni partneri, a koji bi trebali biti predstavljeni na nacionalnim radionicama za visokoškolske ustanove, organiziranje nacionalnih radionica i organiziranje završne konferencije. Preliminarni datum završne konferencije ostaje kako je dogovoreno na web sastanku, 30. kolovoza 2022. godine u Rigi.

Dogovoreno je da bi zainteresirane strane iz svih partnerskih zemalja, trebale sudjelovati kao govornici na konferenciji (visokoškoslke ustanove koje su sudjelovale u anketi, studenti, predstavnici tržišta rada itd.). Glavne teme koje će biti obuhvaćene tijekom konferencije uključuju rezultate projekta i međusobno povezivanje nacionalnih baza podataka sa Europass platformom.

Predstavnici Poljske i Bugarske su dali kratak uvid u ono što su najvažniji aspekti koji su usvojeni na seminarima održanim u ožujku i travnju 2022. godine. Istaknuli su kako je važno čuti mišljenje različitih dionika, odnosno visokoškolskih ustanova, studenata i evaluatora.

Glavni problemi koji su istaknuti na oba seminara, a koje su iznijeli dionici, tiču se dostupnosti studijskih programa koje je teško pronaći, jer su web stranice visokoškolskih ustanova i studijskih programa složene, tako da je teško pronaći potrebne informacije i od iznimnog je značaja konzultirati krajnje korisnike prije utvrđivanja/unapređenja studijskog programa.

Predstavnik Bugarske je, također, istakao važnost međusobnog povezivanja studijskih programa i nacionalnih baza podataka. Predstavnici Poljske su istaknuli kako bi barem na nacionalnoj razini trebali postojati jasni zahtjevi za studijske programe, jer postojeća regulativa ne pruža jasne i lako dostupne informacije.

Na kraju sastanka se razgovaralo o studijskom izvješću i smjernicama, pružanje informacija glede pitanja na koja još uvijek nisu dani odgovori, kao i o zaključcima i smjernicama (inicijalne promjene načinjene u nacrtu izvješća).